ריכזנו עבורך בכתבה מקיפה אחת את כל האפשרויות למסיבת רווקות, כולל הכי מקוריות, מהכיפית לעוד יותר כיפית, ומה מצטלם הכי טוב לאינסטה ולטיקטוק, עם כל הטיפים וההמלצות לאיבנט בלתי-נשכח
מזל טוב (זה לא הזמן להיכנס לפאניקה)!
סופסוף, הוא הציע (או היא הציעה – לכי תדעי), והחברה הכי טובה שלך, או אחותך, או גיסתך – מתחתנת. זה לא סוד שמסיבת רווקות מושקעת היא חלק מהתהליך שחובה לעבור בדרך לחופה, והמשימה כמובן מוטלת על כתפייך החטובות. ואם מתישהו בפרהיסטוריה של הניינטיז זה עוד לא היה מאסט, באו הרשתות החברתיות וקיבעו את מסיבת הרווקות כטקס חיוני – החל מבר רפאלי שחגגה במלדיביים עם נבחרת של סלביות ועד דניאל גרינברג שהרחיקה עד זנזיבר כדי להוציא לנו את העיניים.
האם מסיבת רווקות חייבת להיות ראוותנית?
ממש לא! אבל תכנון מדוקדק מראש יבטיח מסיבה כיפית ומגבשת, שבסופה תהיה גם הכלה-לעתיד נינוחה ושמחה לקראת החתונה המצפה לה, וגם הקרובות אליה: בנות המשפחה והחברות, ייהנו מאירוע מרומם של בונדינג ויציאה מהשגרה.
העצה הכי טובה לפני שמתחילות, היא לא לסמוך על המזל, לתכנן כמה שיותר ולסגור את כל הפרטים הקטנים מראש. כך תוכלו להגיע לאירוע בנחת, באופן שגם את כמארגנת תרשי לעצמך לחגוג וליהנות עם כולן, במקום להתעסק בסידורים ובחישובים. נשמע מסובך? לא אם תיערכי כמו שצריך, ולכן אנחנו פה לתת לך את הרשימה המסודרת של ה{רעיונות} ולקחת אותך צעד צעד בדרך ל{ארגון} המסיבה המושלמת. אז בואי נצא לדרך:
רשימת המשתתפות
השלב הראשון הוא לפתוח קבוצת ווצאפ יעודית לאירוע, בה תקבצי את כל החברות הקרובות של הכלה, בנות המשפחה, חברות ללימודים ולעבודה. אין צורך לשבור את הראש: חברתך המתחתנת ודאי כבר הכינה לעצמה את הרשימה המלאה, עם מספרי הטלפון, ותצטרכי רק לבקש. עם זאת, בהחלט ייתכן שההתרגשות הרבה קצת שיבשה על הכלה את דעתה והיא שכחה מישהי ממש חשובה – במקרה כזה הסבי את תשומת לבה.
רשימת המשתתפות המפורטת גם תקל עלייך מאוד לחלק את המטלות בין כמה בנות ולא לקחת את כל הסידורים על עצמך, כי כמו שתיווכחי בהמשך – הרמה של הפקה כזאת לבד כמעט בלתי אפשרית, אלא אם את מפיקת אירועים במקצועך, או – וגם זו אפשרות במקרה שכולכן עסוקות במיוחד – שתחליטו לשכור את שירותיו של {מארגן/ת מסיבות} – על כך בהמשך.
שימי לב שאת מקבצת פה חבורה מאוד לא-הומוגנית: בנות שגרות במקומות שונים בארץ, בגילאים שונים, במצב משפחתי שונה – חלק רווקות, חלק נשואות, עם ילדים – כשלכל אחת לוח הזמנים שלה, ההעדפה שלה, היכולות הכלכליות שלה, וכן, גם הקריזות שלה.
בדיוק בגלל כל אלה את חייבת להצטייד בעצבי ברזל, לזכור ובעיקר להזכיר למשתתפות, שהמטרה החשובה באירוע היא לא שכל אחת מכן תבוא לידי ביטוי ותביע את טעמה ואת השקפותיה על החיים בכלל ועל מסיבות בפרט, אלא הרעיון הוא ליצור לכלה ערב מיוחד (או יום, או סופ"ש), שבו היא המרכז, לרגש אותה באהבה שתרעיפו עליה ולתת לה תחושה שיש לה חברות תומכות ואוהבות.
אז על כמה בנות אנחנו מדברות כאן?
זה מאוד תלוי בווייב של הכלה-לעתיד, כמה היא חברותית, אבל בכל מקרה זכרי שהמסיבה היא עבורה ולא עבורך, כך שאם מדובר בבחורה מופנמת שתיהנה בערב בבר עם כמה חברות טובות – זה בסדר גמור, כי הפקה מהסרטים רק תביך אותה. אם לעומת זאת חברתך היא אחת שעושה הכל בגדול, ועמוד האינסטגרם שלה הוא הצגה אחת גדולה של לייפסטייל מעלף, אל תמנעי ממנה את האירוע המפואר שהיא חולמת עליו. קחי גם בחשבון שהעלות למשתתפת פוחתת ככל שמצטרפות משתתפות נוספות, כך שמבחינת העלויות לפחות, צירוף של משתתפות נוספות הוא לא בהכרח בעייתי.
נפל עליך תיק לארגן את המסיבה?
קבלו הצעה שווה לארגון מסיבה מושלמת
איך קובעות תאריך?
את מסיבת הרווקות מקובל לערוך זמן קצר לפני החתונה, ורצוי בסוף שבוע כשכולן פנויות, כך שלא יהיו לך יותר מדי אפשרויות. חשוב לסגור את התאריך עם המשתתפות בקבוצת הווצאפ כמה שיותר מוקדם, וכמובן – לתאם עם הכלה.
באיזה סוג אירוע מדובר?
אחרי שסגרנו תאריך, זה השלב הבא. ההחלטה תלויה בשילוב של שני גורמים:
- טעמה של הכלה (כמעט תמיד יש לה כבר בראש פנטזיה על נושא המסיבה, בדיוק כמו שהיא תכננה לפרטים את החתונה ובחרה את שמלת הכלה כבר בגיל שבע)
- ה{תקציב} של המשתתפות. תפקידך כמתכננת הוא לשדך בין שני הגורמים האלה לתוצאה המיטבית, בלי שאף אחת תתרושש, תרגיש לא בנוח, תובך, או תתבאס.
ודאי כבר הייתן בכמה וכמה {מסיבות}, התרשמתן מה עובד ומה לא, מה עושה שמח ומה נדמה מאולץ. לכן, שבוּ את והכלה ותריצו בראש את כל ההמלצות, היכנסו לכל ה{קישורים} הרלוונטיים וקבלו {רעיונות} שיעזרו לכן להגיע להחלטה.
כמקורבת לכלה, העצה הכי טובה שאת יכולה לתת לה היא לשמור על ראש פתוח, כי כאמור היא ודאי מקובעת על {קונספט}כלשהו של ארוע, בעוד שב{חיפוש ברשת} אתן עשויות לעלות על {רעיון} מדליק ומקורי שלא חשבתן עליו, ואולי דווקא הוא זה שמתאים לה ביותר.
שאלת השאלות - כמה זה עולה?
ה{מחיר} של מסיבת רווקות תלוי בהרבה גורמים, כששני הסעיפים הכבדים בתקציב הם הלוקיישן וה{אטרקציות}.
מסיבת הרווקות ה{חסכונית} ביותר, כזו שתערכו בבית, נניח עם{סדנת סושי} מדליקה, תעלה 100-200 ש"ח למשתתפת, יום של בילוי ב{ספא} יעלה 250-400 ש"ח למשתתפת, שיט ב{יאכטה} – כ-300 ש"ח למשתתפת, {צימר} או {וילה} לסוף שבוע – החל מ-400 ש"ח למשתתפת, והמחירים כמובן מאמירים אם תחליטו לבחור בקפיצה קטנה ל{חו"ל}.
{אטרקציות} ו{מפעילים} יש ים, תלוי בטעמכן ובמה עושה לכן כיף. הזמנה של {חשפן}, {דראג קווין}, או של סדנת ריקוד על עמוד תעלה לכן 500-1500 ש"ח, {רקדנית בטן}, מדריכת {טוורקינג}, {סקסולוגית}, {אסטרולוגית}, או {סטייליסטית} – 300-700 ש"ח, ואילו סדנאות {שוקולד} ו{סושי} יעלו 100-150 ש"ח למשתתפת, בעוד ש{סדנת קוקטיילים} תעלה קצת יותר – כ-200 ש"ח למשתתפת.
כמובן שאם המשאבים אינם מוגבלים, והכלה מעוניינת ב{סלב}, בזמר/ת, או ב{סטנדאפיסט/ית}האהובים עליה – ההוצאות יתנפחו בהתאם.
וזה הכל? ממש לא!
חשוב ביותר, לא לשכוח! לעלוּת של שכירת המקום יש לקחת בחשבון (וכמובן לתכנן מראש) תוספות והשלמות:
הוצאות על קישוטים ו{אביזרים}, {מתנה לכלה} כולל {ברכה}, {אוכל} עם כלים חד-פעמיים – אלא אם המחיר כולל תפריט {נשנושים} מוסכם מראש, כמו למשל ב{לופט}, ב{מסיבה} שסוגרים {במועדון קריוקי}, ב{יאכטה} וכדומה. חשוב מאוד מאוד לברר את העניין הזה מראש! כנ"ל לגבי {אלכוהול}, שיוסיף הוצאה של כמה עשרות ש"ח למשתתפת.
איך בוחרות לוקיישן?
הבחירה תלויה גם בהעדפות הכלה ובמחירים, כמו שפירטנו, וגם בשלל משתנים נוספים:
- באיזו עונה בשנה נערכת המסיבה? מסיבה על {חוף הים} הרי לא תערכו בחורף, אבל בכל שאר השנה לינה על החוף היא רעיון מצוין לחובבות הז'אנר.
- כמה חשוב שהמסיבה תהיה מקורית? אולי הכלה נהנתה מאוד במסיבה קודמת של חברה, נניח ב{לופט} מאובזר, ומעוניינת לשחזר את ההצלחה? ואולי ההיפך – היא חולמת על רעיון נועז שאף אחד עוד לא חשבה עליו? (אל תדאגו – אנחנו חשבנו. רעיונות מקוריים – בהמשך).
- האם הווייב של המסיבה הוא אקטיבי וספורטיבי – בנוסח קיאקים, טיול ג'יפים, פיינטבול, או רכיבה על סוסים, או שהכלה הרבה יותר מפונקת מזה ותשמח לקבל מסאז' ב{ספא}, לעבור חוויה מטהרת בחמאם, או לשבת מול הנוף על יין וארוחה טובה ביקב פסטורלי.
- המבחר ענק, ומקומות חדשים נוספים כל יום, עם ההתפתחות של התחום והדומיננטיות של מסיבות רווקים ברשתות החברתיות. בחירת המקום היא בעצם ההחלטה החשובה ביותר ותהיה לה ההשפעה המכרעת על אופיו של האירוע, לכן אל תקלו בה ראש.
טיפ חשוב: כשאתן סוגרות עם מקום, בררו אם תהיו בו ביחידות, או לפחות תחגגו במתחם נפרד משאר הלקוחות. יש מקומות, למשל {ספא} מסוימים, שנסגרים לקהל בשעות הערב, במיוחד עבור מסיבות פרטיות. יש גם {מועדונים} ו{ברים} שיסגרו עבורכם אירוע – חשוב מאוד לברר את הנקודה הזאת, כדי שהמסיבה שלכם לא תהפוך להתקהלות המונית של זרים.
טיפ לא פחות חשוב: אחרי שסגרתן עם בעלי המקום את כל הפרטים, קבלו מהם אישור על כך במייל: ובו מצד אחד התאריך המדויק, השעות מהכניסה עד העזיבה, פירוט מה כולל האירוח ומה תקבלו, מצד שני המחיר כולל מע"מ – שלא יהיו הפתעות.
זה הזמן גם לאסוף את התשלום מכל המשתתפות – איך מארגנים את ענייני הכספים בלי הרבה כאב ראש? מידע על כך בהמשך הכתבה.
בשעה טובה בחרתן מקום אירוח. לא משנה אם {אוהל במדבר} או {וילה} מפוארת - מה חשוב שיהיה בו?
בקיץ – די חובה {בריכה} – אפילו ב{מדבר} ובעצם במיוחד ב{מדבר}, אם לא מתמקמים באתר הנמצא ל{חוף הים}, הכינרת, או באיזה מקווה מים טבעי אחר. גם {ג'קוזי} גדול, לכמה בנות יחד, יוסיף לאווירה התוססת. לטובת האינסטוש בררו מראש אם יש במקום {מתנפחים} בנוסח ברבורים וחדי-קרן, ואם לא – אל תשכחי, כמארגנת, להטיל על אחת המשתתפות את משימת הרכישה שלהם, כולל משאבה רגלית לניפוח (זה פריט זול, וחבל על הריאות שלכן).
אם אתן בונות על {מצגת} שתקרינו ב{מסיבת הרווקות}, בה תשחזרו תחנות-עבר בחייה של הכלה-לעתיד, החל מהרחם ועד הצעת הנישואין המרגשת, חובה שתהיה במקום טלוויזיית-ענק או מסך עם מקרן (על מסך ומקרן ניתן גם להתארגן מראש ולהביא, ובמקרה כזה חשוב להוסיף אותם לרשימה שלכן). מכונת {קריוקי}? אם הכלה-לעתיד היא זמרת-חובבת – זה יקפיץ את החוויה, וניתן לשכור במיוחד למסיבה.
מטבח מאובזר הוא מאסט, וכך גם מנגל – אם החלטתן על ארוחת בשרים. זה גם הזמן להשוות את העלות של תשלום עבור {בר} {אלכוהול} במקום, לעומת קנייה שתייה מרוכזת על-ידיכן. במקרים רבים משתלם יותר לקנות לבד – ל{אלכוהול} מוקדש סעיף נפרד בהמשך.
טיפ חשוב: לקבוע מראש את סידורי השינה
אולי תופתעו לשמוע (אהמממ… not), שלא כל משתתפות המסיבה הן בֶּסטיז זו של זו, ולא כולן מסתדרות הכי מוש ביחד. לכן, אם המסיבה שלכן כוללת לינה, כדאי מאוד להחליט מראש על החלוקה לחדרים ולא להגיע למצבים שהגיעו אליהן עקרות הבית האמיתיות והעשירות מאמריקה (כפי שיודעות הצופות האדוקות של סדרות הריאליטי הנ"ל), שנסעו לכל מיני יעדים אקזוטיים ומעוררי-קנאה בנו, פשוטות העם, אך סבלו עד מוות עקב ציווּת שגוי לחדרים משותפים (באסוש). יש מצב, אמנם, שכולן יהיו שיכורות מדי מכדי להבחין עם מי הן ישנות – אבל לך כמארגנת אסור בשום אופן לסמוך על זה!
טיפ חשוב מס' 2:
אם בחרתן לוקיישן עם לינה, זה אמנם מסיר מכן את הדאגה של הנסיעה הביתה אחרי שתייה, ותוכלו להיזרק ולפוגג את אדי ה{אלכוהול}, אבל שימו לב שבמקרה כזה יש לדאוג גם לארוחת בוקר – מצרכים/ {קייטרינג}/ בית קפה נחמד וסמוך שאפשר לאכול בו – הכל הולך, רק דאגו לכך מראש.
איך תעצבו את מסיבת הרווקות?
בניגוד למסיבת רווקים, שבה הם בעיקר אורזים את עצמם ו{בגד-ים}, מקסימום כדורגל וערכת פוקר, ב{מסיבת רווקות} אי אפשר להפריז בחשיבותו של הלוק. העיצוב נגזר מה{קונספט} האהוב על הכלה: לפעמים זה צבע מסוים (ורוד? הפתעה!), לעתים נושא-על כמו דמויות קומיקס אהובות: נסיכות דיסני, דמויות אנימה יפניות חמודות (קאוואי). אלה יכולות להיות בנות ים, רקדניות קברט – וכל הנושאים הללו כמובן מחייבים תלבושות, {אביזרים}, {קישוטים}, {שלטים}, {מתנפחים}, {בלונים} – שאפשר לקנות בתוספת השאלת מיכל הליום לניפוח, ועוד ועוד – הרשימה אינסופית.
הכל כמובן תלוי בתקציב. אם הוא גדול, השמיים הם הגבול: {מגבות} או {חלוקי מגבת} עם רקמה ממוחשבת כמזכרת מהאירוע, {חולצות מודפסות} שמרימות לכלה, כובעים מגניבים, זר לראשה של כלת-השמחה, קשתות מנצנצות וזוהרות לראש – אל תחששו לגלוש לקיטש, כי כל האירוע הזה הוא חגיגה מוגזמת אחת גדולה.
אולי בעצם נקפוץ ל{חו"ל}?
נסיעה לחו"ל במסגרת מסיבת רווקות היא באמת 'וואו' ומתאפשרת בכמה מצבים:
- כשהכלה עשירה מאוד ומזמינה את חברותיה ברוחב לב (הרווחתן, תבלו!).
- או שכולכן חבורה אמידה, ובא לכן להתפרע בלי חשבון.
- לעתים מדובר בנסיעה מצומצמת של כמה חברות או בנות משפחה, שבמילא תכננו לנסוע יחד, ואז 'נפלה' עליהן החתונה – והכי מתבקש כבר לשלב את הטיול במסיבת הרווקות.
- ואם במקרה הגיעו החופש הגדול/ החגים/ סוף תקופת המבחנים – אז יאללה – למה לא?
היעדים הקלאסיים:
- איביזה למסיבות
- לונדון לשופינג בסטייל, או ורשה, קייב ובוקרשט לשופינג בזול
- קפריסין ויוון לטיסה קצרה וקולעת, או הריביירה הטורקית למלונות הכל-כלול הכי מפוארים ומשתלמים
- דיסנילנד פאריז כדי להגשים לכלה-לעתיד את פנטזיית הנסיכה
- אמסטרדם לסטלניות
- לאס וגאס לבלייניות הפרועות שביניכן
- זנזיבר, סיישל, המלדיביים – שווה לבדוק את הדילים המוצעים, אם תרצו ללכת בעקבות {ידועניות}-ארצנו (ושבט קרדשיאן) ולקצור יבול נאה של תמונות לאינסטוש ולשבור את הטיקטוק.
מה אוכלות?
לפני שמחליטים על ה{תפריט}, חובה להריץ בקבוצת הווצאפ משאל קטן לגבי ההעדפות של הבנות. כנראה שברוח הזמן, כמה יהיו טבעוניות או צמחוניות, אולי שומרות כשרות. קריטי לברר בעניין אלרגיות ורגישויות למזון – למנוע אי נעימויות במקרה הטוב וטרגדיות במקרה הגרוע. תלוי במקום שבו תבחרו לערוך את המסיבה, תוכלו להשתמש ב{קייטרינג}, להזמין {שף} שיבוא ויבשל, או – הכי זול – לחלק בין הבנות את הכנת המטעמים: רק שימו לב שבאמת כל אחת מביאה מאכל אחר, שלא תיתקעו עם 5 סלטים – וזהו.
אם תבחרו לשכור {קייטרינג}, תנו עדיפות לפינגר-פוד: {אוכל} קליל כמו בייגלס ממולאים, סושי, כריכונים, קאפקייקס, קישים אישיים, שולחן שוק וכל דבר שניתן להחזיק ביד ולאכול בשלבים תוך כדי הערב. אם, לעומת זאת, אתן קבוצה של פודיז – הזמינו לכן שולחן ב{מסעדת שף} והפכו את הארוחה למסיבה.
{אלכוהול} - מה ואיך?
האלכוהול הוא הדלק שמתניע את {מסיבת הרווקות} שלכן, וככזה – התיחסו אליו במלוא הרצינות. לכו על משקאות קלילים שבנות אוהבות, כמו למברוסקו, קוקטיילים, סנגרייה, ואפילו קערת פונץ' בנוסח הישן שתעשה את העבודה. אפשר להזמין {ברמן} שיתקתק את העניין, אבל הכי חסכוני כמובן לקנות הכל במרוכז ב{חנות אלכוהול שמציעה דילים למסיבות}. טיפ חשוב: אל תשכחו את מיץ התפוזים, מיץ האשכוליות,, סירופים אם צריך, ספרייט לשנדי, רדבול לוודקה וגם כמה זירו לתמהוניות שלא שותות משקאות חריפים. איזו כמות לקנות? אל תתביישו להתיעץ עם המוכרים בחנות: הם למודי מסיבות רווקות וינחו אתכן בשמחה.
{מוסיקה} - הפלייליסט המנצח
לצד האלכוהול, המוסיקה תספק את הווייב המתאים למסיבה. גם אם תבחרו לשכור את שירותיה של {די.ג'יי} מקצועית, וגם אם תרכיבו פלייליסט בעצמכן ותצטיידו ברמקול אלחוטי מצוין, או אם תרצו לשכור מערכת הגברה משוכללת שכוללת גם תאורה – הכי חשוב לדאוג למוסיקה שכולן יתחברו אליה. נוסטלגיה הולכת מצוין, את להיטי הנעורים שלכן לא תוכלו לשכוח, והכי חשוב: {מוסיקה} קצבית ומקפיצה, שמתאימה לענטוזים. וזאת אומרת – איך לא? מזרחית. כפיים!
{צילומים} - חשוב ביותר!
בעידן הרשתות החברתיות, יש לעתים תחושה שאנחנו כל כך מושקעות בהן, עד שלא עוצרות לשנייה ליהנות מהאירועים עצמם, מרוב שאנחנו עסוקות בניידים, בסלפים, בתיעוד, בצילומי מנות, בהנצחת קוקטיילים, בהכנסת הבטן ובסידור השיער. גם הגברים לוקים במחלה העכשווית הזאת, אבל אנחנו הנשים לקחנו אותה לאקסטרים. כדי שתוכלו ליהנות באמת מהמסיבה בעת התרחשותה, כדאי לקבוע מראש שהחברה הכי כשרונית בצילום תיקח על עצמה את המלאכה ותעלה את התוצרים לרשת עם תיוג שלכן. יש מצב שכדאי גם לבחור בזאת ששותה הכי מעט… אפשרות יקרה יותר היא לשכור את שירותיו/ה של {צלמ/ת} מקצועי.
אוקיי, עכשיו עצרי שנייה... ומה אם הכלה מתעקשת על רעיון מקורי במיוחד למסיבת רווקות שטרם נראתה כמותה?
שווה לברר עם בעלת השמחה מה הפנטזיה האמיתית שלה, כי מסיבת רווקות חוגגות (בשאיפה) רק פעם בחיים, ואולי ניתן להגשים את החלום גם בלי להיגרר להוצאות מטורפות (זה, אגב, לא בטוח).
הנה כמה רעיונות לא שגרתיים:
- קפיצה למופע בחו"ל של הלהקה/זמר/ת האהובים עליה, או לחליפין הופעה פרטית של האמן הישראלי שהיא מעריצה.
- פעילויות אתגר, כמו צניחה חופשית, או אתגריות פחות כמו ריחוף במנהרת רוח.
- סדנת מדיטציה במדבר, ניקוי רעלים, או כל כיוון רוחני אחר שיחבר אתכן למהות הפנימית שלכן.
- יום של התנדבות למען נזקקים – אמנם לא הבילוי הקלאסי, אבל יש כלות עם לב זהב, שהיום הזה יהיה בלתי-נשכח עבורן, לפני המסיבה או אפילו במקומה.
אנחנו תפרניות ובכל זאת רוצות לחגוג {מסיבת רווקות}. מה הפיתרון?
אחרי שזרקנו הצעות מכאן עד לאס וגאס, חשוב לזכור שהכסף לא קובע, אלא הכוונה, המחשבה, והכי חשוב: האהבה לכלה-לעתיד. חוויה מגבשת אפשר ליצור גם בבית וגם בטיולים קצרים של יום אחד, שכוללים מסעות רגליים בארץ – למיטיבות הלכת, או ביקור ביקבים שמציעים דילים לא-יקרים של ארוחות וטעימות יין (מי שנוהגת לא טועמת). תוכלו גם לארגן חדר פרטי מגניב ב{מועדון קריוקי}, שבו אפשר לסגור מראש על תפריט {נשנושים} במחיר קבוע. תפרניות אפילו בשביל זה? המשיכו לסעיף הבא.
{מסיבת רווקות} בבית
אירוע מוצלח אפשר להרים גם בבית. השקיעו ב{קישוטים} וב{בלונים}, הרכיבו {תפריט} קליל, הטילו על כל משתתפת להביא את המנה שהיא מתמחה בה, או אפילו הזמינו פיצות/{סושי} לכולן, רכשו {אלכוהול} במרוכז ודאגו ל{מוסיקה} מרימה. אפשר לדאוג ל{הפעלה} או ל{סדנה} בקטנה, ואפשר להכין {משחקים} בעצמכן: למשל לקנות ערכה של קלפי שאלות מיוחדים למסיבת רווקות ולהיערך מראש עם מצגת של תמונות מחיי הכלה-לעתיד, מלווים בכיתובים משעשעים.
טיפ: סרטון בכיכובו של החתן-לעתיד עם וידוי מרגש על הדייטים הראשונים + המפגש עם משפחת הכלה + כל פרט מביך שהוא יהיה מוכן לחשוף עליה, יזמן לכן צחוקים אדירים.
רעיונות נוספים ל{משחקים}: המשחק הנצחי חבילה עוברת, או בינגו שבו כל אחת מסמנת בכרטיס דברים שהספקתן לעשות בחיים (מיניים, כמובן), והמנצחת היא זו שממלאת את כל הכרטיס. ואם נגמרו לכן כל הרעיונות? סבב שבו כל אחת משתפת בדייטים הכי הזויים שהיו לה הוא נוסחה מנצחת וגם ימלא לכן שעות!
מתנה לכלה - כן או לא?
הנושא שנוי במחלוקת. ה{מסיבה} עצמה (והארגון שלה!) היא מתנה נהדרת. {צלמ/ת} שתזמינו לתעד את האירוע תוכל לספק לכלה-לעתיד גם אלבום דיגיטלי, שינציח את הרגעים המרגשים עם החברות. המתנה הקלישאתית היא כמובן לנז'רי {סקסי} – לא כל הכלות-לעתיד יתחברו. אם כבר הולכים על מתנה, עדיף משהו שהכלה באמת אוהבת, מקורי ומותאם לה. לדוגמה: אם היא שוחה – אוזניות עמידות למים. זה הכיוון של הרעיונות היותר-מוצלחים – עכשיו תורכן. אם אתן בכל זאת מרגישות שחייבות מתנה ומחוסרות רעיונות, יש גם מי שמספקות את השירות הזה של בחירת מתנות קולעות.
אז מי תכל'ס אחראית על כל רשימת המטלות הזו?
ב{מסיבת רווקות} (בניגוד ל{מסיבת רווקים}), הכלה-לעתיד היא השולטתתת, ועל פיה יישק דבר. כחברתה הטובה ומפיקת-העל של האירוע, אל תפעלי מאחורי גבה ואל תפתיעי אותה, אלא בדברים מינוריים כמו למשל הפקת סרטון ההוקרה בכיכובו של החתן (ע"ע {מסיבת רווקות}בבית). אבל הדבר הכי חשוב כמארגנת הוא להאציל סמכויות ולחלק את התפקידים ואת הקניות בין כל משתתפות המסיבה, אחרת באמת תצטרכי להפסיק לעבוד/ללמוד/לחיות ולהקדיש את עצמך רק לתכנון האירוע.
גם אם זו את שסוגרת מול בעלי המקום שבו תחגגו, הטילי על אחת החברות את האחריות ל{אוכל}, על חברה אחרת – את קניית ה{אלכוהול} והובלתו, וכך גם לגבי ה{קשוטים}, ה{אביזרים} והתוכנית האמנותית. ומה עם החברה שלא נשאר לה מה לעשות? היא תתאם את הטרמפים וה{הסעות}, ואולי בכלל – בעיקר אם מדובר בערב פרוע של שתייה – כדאי לשכור מראש {שירותי הסעה} ולא להסתמך על מוניות.
ועם כל העצות השוות-זהב האלה – קחי בחשבון בתור החברה הטובה, שלעתים תתעקש הכלה-לעתיד לארגן הכל בעצמה כדי לקבל לידיה את השליטה המלאה על המתרחש. אין מה להיבהל! זה תקין בהחלט וגם הרבה יותר נפוץ ממה שנהוג לחשוב. כלה שמארגנת את {מסיבת הרווקות} שלה בעצמה – כמעט תמיד תהיה מרוצה!
אפשרות נוספת היא ארגון {מסיבת הרווקות} ע"י {חברת הפקות}. אם אין לאף אחת מכן כוח וזמן, שווה לברר היצע ועלויות – אולי ה{מחיר} הכולל לא יהיה גבוה בהרבה לעומת האירוע שדמיינתן שתרימו לבד.
מתי ואיך אוספות את הכסף?
הגענו לסוף, למרות שהסעיף הזה בעצם אמור להיות בהתחלה – כי רצינו לתת לך מושג על כל ההוצאות הכרוכות באירוע, לפני שנגיע לאיסוף הכסף עצמו. בגלל הטווח הרחב של המחירים, חשוב מאוד כבר בשלב הכי מוקדם ליישר קו עם המשתתפות לגבי ההוצאה שמקובלת עליהן כדי לא לרושש אף אחת ולהגיע לסיטואציות לא-נעימות. חשבי מראש את העלויות לפי כל הסעיפים שהוזכרו קודם וקחי טווח ביטחון כלפי מעלה, כדי לא להישאר בחוסר.
חישוב החלוקה בין הבנות קל היום מאי פעם, ואיסוף הכספים נוח. בעיקר אם כל אחת קונה ומביאה משהו אחר (שתייה, אוכל, אביזרים), השתמשי באפליקציית Splitwise כדי להשוות את ההוצאה בין כולן. לאיסוף הכסף פתחי קבוצה יעודית בביט או בפיי-בוקס. בדרך זו קל גם לגבות השלמות, אם תזדקקו להן (כמעט תמיד אכן יהיו הוצאות בלתי-צפויות).
מה נשאר לאחל לך?
לך, החברה הטובה, או שמא האחות – האמיצה, הנמרצת, התקתקנית – שנכנסת בדעה צלולה ובלב פתוח לגוב האריות של ארגון מסיבה לבריידזילה-לעתיד – אנו מאחלים שיהיה במזל טוב, בהנאה, באהבה ובפרגון. מעטים האירועים שיכולים להתחרות בכיף ובבונדינג של מפגש בנות, ותמיד נעים לחזק קשרים קיימים ולהכיר חברות חדשות. הכלה לא צריכה שתשפכו עליה כסף, אלא רק לדעת שאתן תומכות בה, אוהבות אותה ותמשיכו להחזיק לה אצבעות וללוות אותה לאורך כל הדרך הארוכה והמרגשת שעוד מצפה לה. בהצלחה!